Redactie

DSC07046Een goede redacteur stopt volgens Q-rious Marketing & Communication niet bij het geschreven woord, maar voegt beeld, foto’s en grafische elementen toe om een begrijpelijk artikel te compileren. Ook op internet en in nieuwsbrieven is de juiste combinatie van woord en beeld belangrijk om de diverse doelgroepen en jong en oud te boeien. Het is steeds opnieuw de uitdaging om de juiste stijl te kiezen die past bij de doelgroep(en). Vooral als het lezerspubliek divers is en bestaat uit diverse niveau’s zoals geïnteresseerden, enthousiastelingen en specialisten. Dit vraagt niet alleen kennis van en inlevingsvermogen in het lezerspubliek, maar ook kennis van de beschreven onderwerpen. Soms is diepgaande informatie gewenst, soms juist een functionele beschrijving van een product, proces of concept.

Mijn specialismen zijn geavanceerde mechanisatie en automatisering zoals GPS, precisielandbouw, big data, robotica, autonome voertuigen en andere intelligente en innovatieve techniek. Hiernaast heb ik ook een sterke affiniteit met historische techniek en innovaties. Dit is onder meer terug te vinden in mijn hobby: luchtgekoelde Volkswagens.

Het leveren van kwaliteit en zorgvuldigheid is mijn handelsmerk. Hiernaast kenmerkt mijn werk zich door grondige researchinventiviteit en creativiteit. Afhankelijk van het medium en de doelgroep(en) hanteer ik een verschillende schrijfstijl zoals journalistiek, technisch, populair of wetenschappelijk. Een overzicht van actuele referenties is te vinden onder portfolio & referenties en op de Facebook pagina van Q-rious.

Van ‘paper’ tot vakblad

Mijn redactionele carrière begint al in 1999 met het co-auteurschap van een wetenschappelijke ‘paper’ als voortvloeisel van mijn afstuderen. Titel: ‘Logistical aspects of introducing computer supported grading systems for pot plant production’, ISBN 907413467X. Mijn eerste vakbladartikel stamt uit 2007.